KRONIKA

Projekt Trebnitz (24-30 czerwca)

W  ostatnim tygodniu czerwca odbyło się jedno z trzech spotkań kończących projekt polsko-niemiecki ,,Mission Diversity". Byliśmy bardzo podekscytowani wiadomością o tym, iż nasza podróż do niemieckich przyjaciół odbędzie sie samolotem.

Przez pierwsze trzy dni gościły nas niemieckie rodziny. Starały się zapewnić nam dogodne warunki i sprawiały, że w ich obecności czuliśmy się swobodnie.

Następnego dnia wybraliśmy się do najstarszego miasta Niemiec-Trewiru. Tam mieści się Porta Nigra, (z łac. Czarna Brama) – zachowana z czasów rzymskich zabytkowa brama miejska. Mimo, niesprzyjającej zwiedzaniu pogody, byliśmy zafascynowani tym miejscem.

Kolejnym punktem naszej wycieczki był Luksemburg, z którego pochodziło kilku naszych niemieckich kolegów. Osoby prowadzące projekt przygotowały dla nas grę miejską. Zostaliśmy podzieleni na międzynarodowe grupy, a naszym zadaniem było zbieranie informacji na temat poszczególnych zabytków.

Przez dwa kolejne dni gościliśmy w Schengen-Lyzeum, gdzie trwało seminarium z Nicolausem i Magdą oraz mogliśmy uczestniczyć w lekcjach naszych przyjaciół.

Ostatnie dni podsumowujące projekt miały miejsce w zamku w Trebnitz. W ramach zajęć pojechaliśmy do Frankfurtu nad Odrą, oddalonego o 25 km od granicy polskiej. Wieczorem odbyło się uroczyste rozdanie certyfikatów, zaświadczających nasz udział w projekcie, a następnie bawiliśmy się podczas dyskoteki.

W piątek pożegnaliśmy się z zamkiem Trebnitz i autokarem przejechaliśmy do oddalonego o 70 kilometrów Berlina, po którym oprowadzał nas człowiek, będący kiedyś bezdomnym. Nie ominęliśmy także znanego z książki „My dzieci z dworca Zoo” miejsca, gdzie zbierają się bezdomni i ludzie uzależnieni. Po wyczerpującym i pełnym wrażeń tygodniu udaliśmy się na lotnisko i szczęśliwie wróciliśmy do domu.